Feng shui iFokus

Feng shui

Etikettfilosofi
Läst 4296 ggr
szirius
0

Att se sina mönster

Jag har märkt att just sopsorteringen är något som vi inte kommer iväg med, det är min svaga punkt i hemmet, säckarna med plast, papper och glas hopar sig snabbt nere i källaren.Och jag har märkt hur detta hör ihop med mina känslor.Jag kan märka hur jag långsamt åter börjar älta barndom och gamla sår i takt med att sopberget ökar.Och så gör jag ett ryck,, åker flera varv och tömmer källaren och sen försvinner dessa grubbel, jag är åter fri.Det här är oerhört intressant tycker jag.Förvånad

Jag har en vän som alltid stuvar in allt skit i en garderob i relationshörnan.Hon har alltid problem i sina kärleksrelationer…..och är medveten om detta, men det är ett mönster hon är fast i.Omedvetet tillåter hon sig inte att vara redo att släppa in kärleken.

Kan ni se era mönster, har ni någon del i hemmet som alltid blir belamrad med rat? Det är väl värt att ta en titt på detta, för att kunna bli medveten om vad man har att jobba med i sin personliga utveckling.Glad

Tuva-Lena
0

Jag har en tidningshörna i kökets inre del där högarna ofta växer på höjden. Tror att den står för kreativitet bl a och tidvis kan jag vara tom på uppslag då det gäller den kreativa sidan. Eftersom det är sambon som köper tidningar så röjer jag inte så ofta just den delen av hemmet - tycker att det är hans uppgift, tills högen börjar luta - då blir det jag som tar bort den förstås. Foten i munnen Annars har jag rensat både i penga-och relationshörnan fast jag kan inte påstå att det gett nåt tydligt resultat än. Tyst Saknas väl nåt kanhända. Flört

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

szirius
0

du och brist på kreativitet rimmar illa TuvisSkrattandeFlört Jag tycker att du verkar göra nya grejer precis varenda dag!

Tuva-Lena
0

Jo men det är nog tillfälligt genom det nya boendet. Fast just nu tycker jag det är så roligt så jag har redan flera projekt på gång för det här huset också.

Inredning tror jag är min grej helt enkelt. Jag började redan när jag var barn och förändrade hemma när föräldrarna jobbade på dagen - på det sättet visste jag att dom inte orkade ändra tillbaka på kvällen. Cool En får inte va' dum..  Pappa speciellt som var konservativ i sin läggning, blev ofta förb* på mig sen jag hade ändrat läge på hans favvosoffa t ex, men det gick fort över när han upptäckte att den faktiskt var lika skön som innan. Skrattande

Hellas
0

Jag är otroligt slarvig med mina kläder och lägger dem gärna i en hög istället för att hänga upp dem då de inte används Skäms

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

[Torahzen]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mitt mönster är att jag samlar allt möjligt i mitt kontor, för att göra det "senare", vilket tar väldigt mycket energi. Jag låter med andra ord andra komma före. Jag sätter mig själv sist, låter andra kliva på mig. Dessutom samlar jag ofta saker i högar på golvet i kontoret. Detta drar ner min energi.

Nu har jag gett mig själv en deadline - 18 november. Till dess ska jag ha rensat igenom mina papper och pärmar, satt upp tavellist (så jag kan lätt byta tavlor), rensat på skrivbordet. Denna dagen kommer nämligen mina grannar på besök då jag ska prata om - Feng shui!

Någon som är intresserad av en gammal amerikansk gungstol?

Bäst jag sorterar lite papper nu när jag känner tidspressen ochser målet framför mig!

Clary
0

Fin gungstol, den skulle jag kunna tänka mig om jag bara haft plats Obestämd

Lägga papper på hög är nåt som jag gjort här en tid, vilket inte är likt mig men nu är allt på plats igen. Har ett väldigt litet utrymme så det behövs inte så mycket förrän det blir kaos. Det blev en riktig energitjuv för det låg hela tiden i bakhuvudet, att jag borde ta tag i det……….

Medarbetare på Feng Shui och Indien

[Torahzen]
0

Hej igen!

Det blev sortering igår kväll. Idag har jag istället torkat av köksskåpen. Efter ett tag blir de ju rätt feta av matos. Jag ska ta ett nytt ryck i kontoret!Tungan ute

Tuva-Lena
0

Jag är nog en ganska "ordningsam" person, lite stök här o där har man ju omkring sig hela tiden, annars levde man ju inte, men jag försöker att plocka undan eftersom. Förvaringsutrymmena i det här gamla huset är också begränsade så det gäller att låta var sak ha sin plats. Någon överdriven städmani har jag nog inte antar jag, för visst ligger det saker framme - det måste få synas att det bor människor här. Sedan är vi ett par som alltid har saker på gång också, och dom dagara ligger grejerna framme tills projekten är avslutade - åtminstone för mig. Med sambon är det lite värre, som kan ha fleråriga projekt och sånt stör sinnesfriden en aning måste jag erkänna. Tyst

szirius
0

#4 och i vilken del av baguan händer detta då?Flört

szirius
1

#8 tja, jag har ju berättat om mannens dammprojekt…dvs den fina gropen i gräsmattan, som nu fyllts med regnvatten Flört.Men grodorna trivs där, hahaha

Jag skulle kunna ta det med ro, om jag inte visste att just vatten helst ska vara rent och cirkulera…Tyst