Första advent
Sitter med mitt morgonkaffe och klurar lite.
I alla fönster runt om mig lyser adventsstakarna och det är lugnt och tyst överallt, även här inne 
Ska nog baka en saffranskaka dagen till ära till eftermiddagens kaffe och planera vidare, jul och vårens blommor 
Vad hittar ni på idag?
Medarbetare på Feng Shui och Indien
God morgon Clary.
Idag ska vi i släkten träffas och fika tillsammans för idag skulle min son fyllt 36 år.
Det är skyltsöndag idag också. Får se om jag traskar iväg. Det är -22 grader!
Idag åkte julpyntet fram. Den här julen blir det bara det som jag köpt nu på "Röda Korset", adventsljusstakar, julprydnader, julbodnader och en julduk. Orkar inte ta fram kartongerna med julsaker, men det blev julmysigt ändå! 
Jag och dottern har gått på Skyltsöndag. Hon är för stor för paketen som finns att köpa av tomtarna, så hon fick köpa sig en skiva med "Lady Gaga" istället.
Hoppas ni har haft en riktigt trevlig första advent!

Olá glá advent
Idag har jag äntligen fått färdigpyntat. Känns sååå skönt att det är rent i varje vrå och adventsfint i fönstren. Har ju haft flickor i huset sedan i fredags (lillan har firat sin 13års dag) så lugnet som lagt sig i huset - efter de sistas avfärd - är extra underbart. Fast det stinker parfym!! de har testat varandras parfymer sedan i fredags och det stormar och snöyrar ute så jag vill inte vädra för mycket heller. Så adventsdoften från glögg, pepparkakor och nejlikoljus känns inte så mycket som jag skulle vilja. Fast tjejerna har haft hur kul som helst så det får vara värt det. Just nu är det gott att bara få vara. Kram på er.
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot

Första advent blev liksom lite överhoppat för mig i år. Jag har fullt sjå med allt annat som är på gång i livet, så julpyntet får vänta lite grann… Eller åtminstone tills lilla buskatten flyttat hemifrån ikväll 

Tänk om ni var så gulliga och la in foton på något av ert julpynt i fototråden, ser lite ensamt ut där 
Nu rasar tiden iväg igen och snart är det dags för det där med gran. Jag tror att det får bli en en här inne och eventuellt en gran ute på altan (om vi kommer ut för alla snö) Plastgran är inget alternativ för mig även om det är praktiskt ur många synvinklar.
Medarbetare på Feng Shui och Indien