Julens vardagsbubblel
Så börjar vi om 
Szirus, så trist med krånglande bil och just nu också. Hoppas att det löser sig för er snabbt och på ett bra sätt.
Idag ska jag påbörja gravningen av laxen, har inte riktigt bestämt vilken typ jag ska göra men det lutar nog åt den gamla vanliga sorten.
Snön fortsätter att falla skulle behöva en spark för då blev det lättare att ta sig fram.

Medarbetare på Feng Shui och Indien

-22 var det i morse men inne är det varmt och skönt.
Ett rådjur var och tassade runt på området letar väl efter något ätbart. Hon är så vacker när hon kommer. Vår fina räv tar också sin runda här, tänkte att jag någon gång skulle kunna fånga henne med kameran men vem har alltid den med? Inte jag i alla fall.
Hoppas att ni har tid att titta in här och lämna ett par rader 
Sedan 1 november, då min sambo kom hem, har jag inte fått sova en hel natt. Först hade han fel dygnsrytm, men de senaste tre veckorna har han vaknat av att han har ont i ryggen och jag har hjälpt honom till rullstolen, oftast vid "halv tre"-tiden,
Men nu verkar det börja bli bättre i ryggen för honom, säkert mycket p.g.a. att han får stå upp vid diskbänken några gånger per dag, så att det blir avbrott i sittandet i rullstolen.
Jag har kommit igång med arbetsträning två timmar per dag. Men jag kan oftast styra min arbetstid och jobba då det passar mig bäst. Huvudsaken är att jag gör mina tio timmar i veckan.
Har inte hunnit eller orkat vara här inne och läsa på ett tag, men tänker kolla igenom det jag missat senare under veckan.
Önskar er alla en riktigt God Jul!

Vet vad du kämpar med Carina och skickar många varma tankar till dig. Det är svårt för våra män att komma in i rätta sovvanor och överhuvudtaget ställa om sig efter det som gäller nu. Vi får bara vara glad över varje framsteg men visst tär det ordentligt även på oss.
Skönt att du har dina två timmar per dag, jag saknar så att komma iväg hemifrån ibland.
Önskar dig också en riktigt God Jul, kramis
I nuläget så jobbar jag dessa timmar hemifrån, datorarbete, så jag kommer inte ifrån i.o.m. det. Passar på att jobba då det är lugnt hemma och då jag är som piggast.
Däremot försöker jag komma mig iväg till "Röda Korset" då han är på dagrehab, måndag, onsdag och fredag. Det är mitt "andningshål" och sociala.
Kram och God Jul Clary! 

Här har ni en som smällt in i väggen, inte oväntat direkt, vet att det varit på G. Julafton rasade jag ihop med feber och magkramper, det var det som tvingade mig att lägga mig platt fall och göra ingenting. Börjat med att rensa alla påtagna måsten och sett till att gubben min kommer iväg 2 ggr i veckan på sjukgymnastik så jag har liiiite egen tid. Igår åkte jag till Stockholm, vilket i sig ar ett äventyr med alla tåg som inte går. Passade på att stanna till i Uppsala och träffa en kär väninna, det värmer gott.
Jag vet inte riktigt hur jag kommer att orka hålla igång här inne men jag hoppas på att klara det med er hjälp
Bortsett från det, så hoppas jag att ni, har haft en underbar helg. Nu är nästa på gång igen 

Gulle Clary, låter verkligen jobbigt.
Fast du har haft det på känn förstår jag. Kroppen fick tydligen bli högljudd för du skulle förstå. Låt nu detta ta den tid du behöver, utan fler måsten. Många kramar o tankar går till dig nu.
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot

Tack goa Pagan, vet inte riktigt hur jag ska bära mig åt för att vända det här, jo jag vet men svårt att genomföra praktiskt. En stor kramis får du 

det är ju just det. Vi vet och vi kan råda, men när det gäller en själv, ja då skiter det sig. Hur kloka vi än är. Du har så mycket omkring dig som både kräver och kväver - hur få tid och ork till bara DIG?? ja, det är ju den stora frågan. I efterhand vet du ju, men att objektivt kunna se det nu, blir ju övermäktigt. Önskar jag kunde hoppa in i din skalle och finna lösningar och svar, men även detta hänger ju på dig. Jag sänder dig så mycket värme och så många kramar att jag hoppas att du känner det iallafall. Hur hade du rått någon närstående att göra i denna situation - det är nog det närmaste du kan komma - ett steg i taget. 
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot

Skickar varma kramar till Clary
( och alla andra) , men har inte mkt annat att ge , då jag själv legat två dagar i sängen med magsjuka…
Julen var lugn och fin.
Nu har dock nyårsgästerna fått förhinder av olika slag så vi blir ensamma i år.Känns visserligen skönt med tanke på mitt mående, men också väldigt tråkigt….allt får mig att känna mig så missmodig nu…
Julafton firade vi hos hans föräldrar och det var första gången på drygt ett halvår som vi for iväg någonstans tillsammans.
På söndag ska vi fira "julafton" med min släkt och det blir hos min syster.
Styrkekramar till dig, Clary!
Gott Nytt År till er alla!