VÅR 2011
YES! idag har jag storstädat bort julen. Lite för tidigt för att vara jag- men jag börjar jobba på måndag efter att ha varit ledig sedan 23 december. Måndag bli liksom statskottet på vardagen för mig. Mitt hem känns just nu lite tomt o färglöst, så som det brukar bli efter alla röda o gröna färger försvunnit ned i sina lådor igen.
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot

Nu är det bara gardinerna kvar. Hmmm. Ska jag sätta upp vårgardiner eller mer vintriga? Förra året så blev det de melerade gröna som åkte upp i kök/matrum efter julstädningen. I år känner jag för de vita med gröna blommor - är det för tidigt att sätta upp vårgardinerna tycker ni?
Sajtvärd Tarot

Nej, nej, det är väl inte för tidigt! Kör på det som känns rätt! Det är väl det bästa sättet att lyfta energin på?! 

Jag har börjat smyga undan en del julgrejer, gubben min vill gärna ha de kvar men inte jag. Tror nog att jag fortsätter idag och får bort det sista.
Visst blir det lite färglöst men det börjar väl bli dags för tulpaner snart? Tycker att det låter fint med vita gardiner med gröna blommor på, riktigt vårlikt, de skulle jag inte tveka att hänga upp. Precis som Terkina skriver ett bra sätt att lyfta energin på 
Medarbetare på Feng Shui och Indien

Ungefär som med semlorna då
Väntar nog en månad till på tulpanerna 

Tror att jag med ska slå till ocjh städa ut julen idag. Det är så dimmigt och tråkigt ute att det passar bra.
Jag har vårboostat (vilket härligt ord) genom att sätta lökar i krukor inne istället för att gräva ner dem under snön. Nu börjar de gro och jag blir lika glad var gång jag ser på dem! 

Underbart Tiana. En bit vår inomhus.
I dag har jag fått upp ångan lite. Jag har fått upp gardinerna i kök & Matrum. Ljust o härligt. Har duschat alla växter, diskat krukorna, dammtorkat lister o fönsterfoder (från insidan bara) ställt tillbax de saker jag beslutat ska få äran att stå framme. var ganska brutal i mitt urval. Bäddat rent i alla sängar - vi är 5 - min familj såg sin chans o rymde ut med hunden eller för att skotta snö. Fick upp en ny lampa i badrumsfönstret. Städat ur tvättstugan. tvättat o tvättat. Så nu sitter jag o känner dofterna från en köttgryta mellansonen lagar. Den ska jag äta med välbehag med rött vin till hade jag tänkt. Det var ju det där med belöningen
Sajtvärd Tarot

Oj vad du har hunnit med Pagan! Lät härligt tycker jag!
Själv "börjar" min dag nu, får se vad som hinns med!

När julen är över, så vill jag bara plocka bort dom saker som hör julen till. Bytte gardiner bara någon dag efter julafton. :P
Så nu finns det inte ett spår av jul någonstans här i lägenheten. Storstäda gjorde jag idag, så skönt att få rent överallt!
Jag hänger inte upp vårgardinerna riktigt än, då hinner jag tröttna på dom :P Men snart så!
Känns alltid lika kul att storstäda efter julen :)

Jag ligger efter med storstädet ser jag, den här dagen har bara försvunnit och i morgon går större delen åt att åka till Stockholm fram och tillbaka. Jaja, det är nog ingen risk att någon tar det jobbet ifrån mig 

Jag hade en lärare som berättade hur de uttryckte sig i Mexico (tror jag det var?!) "Varför göra idag, det jag kan slippa göra imorgon?"
Är det den metoden du kör på Clary? 
Min pappa brukade istället säga "Varför skjuta upp till morgondagen, det man kan skjuta ner idag?"
Vet inte vilken som är bäst att leva efter… 

terkina, jag skulle nog behöva göra som i det mexicanska ordspråket men det brukar normalt inte vara så.
Igår fick jag datorbordet städat eftersom jag skulle sätta upp nya skärmen så lite blev det gjort.
Idag skulle jag ha åkt till storstan men det kom lite annat emellan 

Nä, jag känner också att det kanske kunde vara nyttigt att bara luta sig tillbaka ibland och hämta andan, fastän inte alla projekt i hela världen är färdigställda 
Jag tror inte att man någonsin kommer att bli HELT klar med allt heller, så egentligen är det kanske ingen idé att försöka. Istället borde man lägga krut på att vara i stunden och trivas i det man har NU!

Antagligen är det allför vanligt att försöka göra allt på en gång och då spricker det ju. En plan innan man sätter igång tror jag är en bra idé och så stoppa in belöningen lite då och då

Ah, planera belöningen, det låter bra!
I can do that!