Färgassociationer
Utan tanke på feng shui nu, vad associerar du färgen vit till? Titta på bilden på första sidan och skriv ner det som först kommer till dig. 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Renhet. Katedral. Det var det första som dök upp i mitt huvud när jag tittade på bilden.

Renhet var det som dök upp när jag läste ordet vit 
Medarbetare på Feng Shui och Indien

Samma här, rent och fräscht 
Lär dig lyssna på din katt och du får svar du aldrig glömmer!
Oskuld förstås, det oförstörda, det mjuka behagliga och omtänksamma, omhändertagande.. 

Det var snarare en känsla än en tanke, blev lugn och började le.
Vitt = en ny möjlighet, ett tomt blad att fylla!
Själv känner jag mig nöjd för jag har skrubbat ren vår vita ytterdörr. Trots att den står skyddad under tak så blev den flera nyanser ljusare efter lite såpvatten och gnuggartag.
Enligt feng shui är det viktigt med en fräsch entre för att energi ska kunna komma in. Imorgon ska jag ta itu med krukorna som står bredvid dörren. Några blommor har gjort sitt och ska få bli utbytta till höstblommor.
#6 Tack för tipset!
Min ytterdörr är det hundtassar på för han knackar alltid på dörren när han vill in.
Nå som är mindre bra är att det har blvit en del repor med åren också. Men banne mig om jag inte skall ta itu med det idag - har tänkt på det så länge!
Ytterdörren är dessutom vit så både skit o repor syns så väl.. 
#5 Visst är den mysig Tiana, samma kände jag när jag såg den, och ungefär samma känsla upplevde jag. Nu har jag beställt lera för att testa att göra egna krukor..
ha ha.. vi får väl se hur det går, men jag kan vara ganska tjurig när jag sätter den sidan till, så varför inte..? 
Nu har jag dessutom målat vitt runt våra fönster på utsidan. Förutom att det är bra skydd mot väder så blir det mycket fräschare.
Jag måste bara bättringsmåla det gröna (vi har grönt hus) som det är oundvikligt att måla på. Jag tycker jag är noggrann, men icke. Det får bli en annan dag för nu är det regn i luften.
#6 Jag tänkte som du möjlighter!
Fånga inte dagen släpp den fri!
Att vara modig är inte att vara orädd utan att trots sin rädsla ändå stå kvar!