Feng shui iFokus

Feng shui

Etikettövrigt
Läst 3060 ggr
Pagan
0

Nytt bo till mig

Hej på er

Letar just nu nytt hem med ljus & lykta.

Ge mig tips på hur man ska närma sig sitt nya hem på bästa sätt, vad ska jag inviga det med för att få ro, harmoni och en massa pengar förståss??

Vad är det absolut viktigaste med ett nytt hem enligt feng shui tycker Ni?

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Clary
0

Hej Pagan, det viktigaste som jag ser det, är att rena det innan du flyttar in. Puttar upp szirius artikel om platsrening där du hittar en hel del bra tips att använda dig av, den stora fördelen är ju att du inte behöver rensa innan Flört

Medarbetare på Feng Shui och Indien

Pagan
0

Nja, jag har ju en del som ska rensas ut innan flytten - så jag kommer inte undan heltGuld i mun men renas ska det först iallafall, tack Clary.

Funderar på vad jag hört / läst en gång, att man ska skicka in mynt innan man själv går in i sitt hem för första gången - känns det igen? Undras just vad de andra spekulanterna skulle säga om det.Tungan ute

Ska kanske ha med en bagua på husvisningarna….hmmm

Sajtvärd Tarot

Clary
0

Att du får rensa innan du flyttar in ja, men du behöver inte rensa innan du kan rena ditt nya ställe Flört Hade szirius artikel i tankarna när jag skrev så därför blev det som det blev.

Jag har inte hört det där med myntet men visst är det värt att prova, du får ta upp nåt ur fickan och hoppsan där föll ett mynt innanför dörren Förvånad

szirius
0

Jag har annars läst att man kan gräva ner mynt i varje hörn av huset som " tacksamhetsgåva"Flört men det är mer nordisk skrock än feng shui. Få se om du lockas smyga ner några mynt under husvisningen för att börja " på god fot" med huset Tungan ute

Jag tänker att du Pagan, som är så öppen, kan känna att det bästa du kan göra är att försöka känna in "husanden" eller husets energi och vara ödmjuk inför denne. Det är mitt bästa tips på hur du ska möta ett nytt hus.Och de kan minsann ha olika temperament och kön minsann - känn efter så kommer du märka!

Och sedan - platsreningen! Städar gör dem förhoppningsvis efter sig, men klappa ut alla hörn många vändor och tona igenom huset. Avsluta med den musik du vill att huset ska vibrera i!

Åh, så spännande! Lycka till!!!

terkina
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Att ha med en bagua på husvisningen är nog inte en så tokig ide tror jag. Annars är det lätt hänt att man "glömmer" allt man tidigare lärt sig till förmån för en nyförälskelse i ett hus som man sen inte kommer att trivas i under en längre tid.

Det blir lite som att ha facit med sig på provet i skolan, eller vad säger ni ;)

Medarbetare på fengshui.ifokus

Hemsida: http://www.lillae.weebly.com

Clary
0

Gräva ner mynt känner jag igen. Du kan gräva ner programerade bergskristaller också, kanske inte direkt Feng Shui det heller men det skadar inte att använda sig av alla möjligheter.

Även om det är städat har jag läst att om man nu har tid är det bra att torka rent själv innan man flyttar in för att få bort tidigare ägares energi.

Att känna in huset klarar du lätt som en plätt, se till att ha god tid på dig bara. Baugan är också bra att ha med sig om du inte har en ritning att tillgå i förväg.

Hoppas att allt går i lås för dig Kyss

Pagan
0

Ja, det har jag ju också hört talas om - mynten menar jag. Faktiskt något att ta fasta på. Det är spännande att leta nytt hem. Lite skrämmande också. Flera hus jag tittat på har ju varit så himla fina på bilderna, men sedan efter närmare granskning så är det felaktigheter eller slarv eller stora renoveringskostnader inom snar framtid. Det gäller att ha både is i magen och känslan med. Men spännande, ja helt klart.Tungan ute

Sajtvärd Tarot

stina63
0

De där pagan att ha mynt småmynt i nytt ställen är gammalt,, De gör jag fortfarannde, Har alltid småmynt i fönsterkarmen. Förr sa man om man la mynt i  fönstret i nytt hem då var man aldrig utan pengar.

Tittade på ett hus ett litet hus som jag gillade. Men när jag kom dit så kändes det helt fel.

Pagan
0

jag har alltid mina tre kinesiska mynt i plånboksfacket, efter att jag lade dem i plånboken så har den aldrig varit tom.

Mynt i fönsterkarmen ska jag också prova sedan. Berskristallerna som Clary tipsade om ska jag också tänka på.

ÅÅÅÅÅÅ jag vill ha nytt hem nu!! har en förväntanskänsla i magen i dag. Kanske jag får ett glädjande besked under dagen, något är helt klart på gång.

Sajtvärd Tarot

stina63
0

Ska hålla tummarna för dej paganKyss

Pagan
0

Tack stina!!!Skrattande

Sajtvärd Tarot

Elpida
0

I Grekland renar man alltid husen med salvia enl gammal sed. Tror inte ens de visste om ordet Feng Shui då…

När jag hittade mitt drömhus satte jag märket Cho Ku Rei på det för att "knyta" det till mig. Detta tecknet använder jag så gott som dagligen!

http://www.sacredluna.com/cho-ku-rei.html

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Pagan
0

Ja det kanske jag skulle göra Elpida. Eller triquetran som tilltalar mig, eller pentagrammet. har funderat på en runa med, som jag känner kan symbolisera mig. Kanske göra en egen bindruna t.o.m hmmmm, nu blev jag lite inspirerad.

Sajtvärd Tarot

Elpida
0

Japp, välj det som står dig närmast och har högst energi för digGlad

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Clary
0

Vad härligt att ni kommer med nya idéer tjejer, det fyller mig med energi och det behöver jag Kyss

Pagan
0

Puttar - för fler rådSkrattande

Sajtvärd Tarot

[Wolves]
0

Jag skulle först och främst se till att jag var i bra balans när jag började leta hus. Mår jag dåligt och letar hus blir objekten därefter. När jag är i balans så kommer jag automatiskt att dras till de hus som är bra för mej. Det här har jag egen erfarenhet av och det räddade mej från att hamna i ett mycket negativt boende.

När jag väl kommer till boendet så skulle jag lita på känslan som föds inom mej när jag kliver innanför dörren. Känns det helt rätt så är det verkligen värt att satsa allt på att få huset.

När du väl vet vad det är för hus du ska ha och väntar på att få ta över det så kan du skicka reiki på distans. Naturligtvis under förutsättning att du lärt dej reiki. Då skickar du kärleksfulla energier till ditt kommande boende. Glad

Ett till reikitips är att du i varje rum gör reningsprocessen. Den använder man för att ta bort negativ energi och fylla på med positiv Skrattande

Sen har du fått en massa tips som jag inte kan något om och det är ju också bra att ta till dej av det som känns bra för dej.

Lycka till :-)

Pagan
0

Jag kan ju glatt meddela att jag i dag skrivit på kontraktet för mitt nya bo. På onsdag blir allt klart med banken och då flyttar jag inSkrattande

Det var strul in i det sista - surprise!!- men det gick i lås. Är så himla övertumlandesuperlyckligatthälftenvorenog.

Har aldrig lärt mig Reiki Wolves, med kan allt om kärleksfulla energierTungan ute så jag känner i hjärteroten att detta blir kanonbra. Har haft en del att tampas med senaste året och nu är jag snart i hamn. Är så in i bomben förväntansfull inför framtiden.

Lär bli en del förändringar i sikte.

Sajtvärd Tarot

[Wolves]
0

Grattis till boendet!

Reiki eller inte har egentligen ingen betydelse. Det är kärlek när vi skickar och det är kärlek när vi renar. Svårare än så är det inte Skrattande

Då får jag önska dej ett riktigt fint kommande år nu Flört

Pagan
0

Tack så hemskt mycket. Kyss

Sajtvärd Tarot

Clary
0

Härligt Pagan att allt ordnat sig för dig men det hade jag på känn att det skulle. Förstår att du har mycket att stå i nu, dagarna går ju så himla snabbt

Pagan
0

ja jösses Clary, hänger inte med i svängarna själv. Nu är det snabbspolning framåt som gällerSkrattande

Har i dagarna tömt lada, stall, uthus, förråd, loft mm packat som en tok och lör&sön så är det rejält flyttdax. Förhopppningsvis vaknar jag i mitt nya bo på måndag morgon och då är det en ny era i mitt liv som tar sin början………kan knappt bärga mig.

Katarsis - är det så jag känner - vetetusan - men härligt är det!!

har än så länge lagt mynt i fönsterkarmen i köket, klappat alla rum och andats in energierna. Härligt!

Sajtvärd Tarot

Clary
0

Nyfiken på hur långt du har kommit Pagan Skäms

Pagan
0

hur långt Clary?? Ja du - beroende av perspektiv så har jag kommit 3 mil bort, annars så är det miljonerTungan ute har idag inhandlat en dong så jag kan Nå omvärlden via WWW - lite handikappad i det avseendet. Telefon och tv likaså. Men vem har tid för tv?? Jag har fullt upp kan jag säga. mindre yta, lika mycket prylar - svår ekvation. Tack gode gud för blocket o rumänieninsamlingen.

Har packat upp så kök o v.rum fungerar. Ynglens rum var ju prio ett. Nu väntar jag på nya tvättmaskinen i morgon så jag kan beta av tvättberget. maskinen som stod här fungerade inte!! Likaså kyl & frys. Vetetusan om det är ok egentligen av föregående ägare att inte meddela sådant. Det går ju knappast som dolt fel!! Dålig stil är det i alla avseenden.

Har fullt upp med det praktiska men det ser ut som läget är perfekt enligt Baguan. Så jag är lugn o fin.

Sajtvärd Tarot

szirius
0

Så HIMLA glad för din skull PaganSkrattande, men säger som Clary - det visste jag redan att det skulle ordna sig. Din goda vilja och intention och handlingsförmåga KAN man bara inte misslyckas medGlad

Såg att du nämnde katharsis på en annan sida- och visst är det enorma förändringar i alla energiplan när man flyttar. Ta chansen nu och RENSA BORT allt som inte har personligt värde för dig.

Det blir bara bättre oh bättre….Flört

Många kramarKyss

Pagan
0

kramis Sz, du värmer mitt stackars stressade hjärtaKyss

Sajtvärd Tarot

[NeferNefer]
0

Jag kommer visst för sent in i den här otroligt intressanta diskussionen! Nå, kanske det kan hjälpa någon annan. Jag hörde en gång ett gammalt nordiskt folkskrock att om det första man tar in i ett nytt hem är salt och bröd, då kommer man alltid att leva i överflöd (aldrig vara utan salt och bröd) i det hemmet.

Jag tar till mig av era mynttips! Nu ska här kutas runt och placeras ut mynt! Kyss

Clary
0

Aldrig för sent NeferNefer med tips och välkommen in ska du också vara Skrattande