Katastrof
Min älskade symaskin gav upp idag i den låga åldern av 42 år felfritt gående. Hade bara blivit servad hemma. Jaja, något irriterande för jag håller ju på och syr mina kuddar till altanen men nu får jag ge mig på jakt efter en ny, håller dn sen lika länge så blir jag nöjd 
Medarbetare på Feng Shui och Indien

Åh Clary jag beklagar sorgen…
Med dagens teknik tror jag inte att du kommer hitta en lika långlivad trotjänare igen. På något konstigt sett verkar dagens teknikprylar alltid gå sönder ett par dagar efter att garantitiden gått ut…
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Johanna, vad kul att se dig här inne, har saknat dig 
Händig som jag är
har jag lyckats lappa ihop den drivrem som gav upp så nu har jag kört en del med den. Inser dock att det inte kommer att hålla nån längre tid så jag ska låna min dotters, hon kommer ändå över med det som ska sys, tills jag hittar en ny som jag vill ha.

Fengshuia till välståndhörnet lite, eller kanske hjälpsamma vänner, så kommer du strax att ha en ny, fungerande symaskin
. Svärfar lagade min
.
Annars tycker jag att din symaskin är väl värd en eloge för 42 trogna år
#0 Förstår din saknad, symaskin har jag svårt att tänka mig vara utan.
Din har varit slitstark i alla fall,min symaskin har nog 33 år på nacken.
Hoppas det fixar sig med en ny symaskin! 
" Var nära naturen - var när dig själv "

Peppar, peppar maskinen fungerar än men jag törs inte gasa för fullt utan kör sakta och försiktigt.
Märkligt att jag helt plötsligt kommer på en massa saker jag "behöver" maskinen till, den har stått oanvänd ganska länge innan men det är väl så det är 
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Ska ta och "damma av" min maskin också. Vi får snart hem en ny spis och fläkt och då känns köket mycket fräschare. Så jag ska fixa till stolsdynor till köksstolarna och nytt överdrag på kökssoffan.
Ska försöka komma på en bra variant när det gäller överdraget på stolsdynorna så det sedan går lätt att byta.

Det gör så mycket för helhetsintrycket med byte av gardiner, kuddfodral och andra små detaljer och går ganska snabbt att fixa till.
Kardbordband är inte så dumt till överdrag, band att knyta med brukar bli kattleksak och slits loss i det här huset 
Inser att jag nog ska fundera på gardiner till jul, blev inte så mycket av den varan förra året, så mycket annat som stod ivägen för den sortens kreativitet.
Jag har gömt undan mit i en garderob och då är det ju inte lätt att få saker gjorda, när det är ett företag att få fram den. men jag vill sy mera.
Tänk vilken ålder på din maskin det är nog inte många som kommer upp i den åldern.
Har ni fina syhörnor eller egna pyssel rum för symaskin och tyger?

Välkommen in Emmyjane.
Just för tillfället står min maskin på köksbordet, saknar det rum jag hade innan vi flyttade för där kunde symaskin och strykbräda stå framme, ett högskåp för tyg, sybehör och garner.
Nu bor maskinen normalt i klädkammaren och några hyllor i en garderob som står där inne får resten bo i. Ska försöka hitta en annan lösning för det blir ett helt företag att ta fram allt när jag vill använda det.
Jag har min syhörna i vardagsrummet, inte det mest ultimata kanske men enda platsen som finns. Måste ha min symaskin framme och alla saker lätt åtkomliga eftersom jag syr mycket på beställning (sånt som lapptäcken och hissgardiner a la shabby chic). Önskar verkligen att jag hade ett eget rum till sömnaden!!