Tavlor
Hej alla kloka. Nu håller vi på att hänga upp tavlor. Jag och gubben har lite olika åsikt, men det verkar som att jag går vinnande ur diskussionerna. Jag tänkte jag skulle höra med er bara, så jag inte tänker fel.
Vi har tavlor i olika teman: indiankonst (alltså inte tavlor på indianer utan tavlor skapade av indianer), asiatisk konst, abstrakt konst, tygbonader och stockholmsmotiv i akvarell. Jag vill ha de olika typerna samlade på olika ställen så varje tema är på varsitt ställe. Han vill blanda. Nu har jag drivit igenom att vi har asiatiska motiv i vardagsrummet och abstrakt konst i hallen. Tygbonaderna hänger utspritt redan. Jag tänkte ha stockholmsmotiven i korridoren på övervåningen och den indianska konsten utmed trappan. Stockholmsmotiven är i lugna harmoniska färger, indiankonsten är i svart, rött och vitt. Gubben tycker att det går att ha både indiankonst och stockholmsmotiv på övervåningen, men jag tycker att det blir plottrigt och konstigt.
Nu är det väl ingen katastrof om det inte blir som jag har tänkt mig. Det går ju att hänga om tavlorna på andra ställen eller bara ta ner dem.

Jag skulle göra som du, hålla ihop de olika temana, tror definitivt att man får ut mest av det. Sen är det ju som du säger, man kan alltid hänga om dem 
Medarbetare på Feng Shui och Indien
Tack, Clary! Ja, då fortsätter jag. Slutresultatet kommer väl att antingen göra mig nöjd eller leda till att alla tavlor åker ner igen, hahaha!

Ojoj, det jag reagerar på är att det verkar vara en maktkamp om hur ni ska ha det hemma.
" går vinnande ur diskussionen…har drivit igenom…." osv.
Jag hoppas att det är skrivet med en STOR blinkning
Energierna mellan dig och din make har MKT större påverkan än vad energierna från upphängda tavlor ger nämligen.

#3, ingen fara, det var världens största blinkning, fast den fastnade inte i inlägget! Min söta gubbe är världens bästa och jag dyrkar honom totalt. Därför måste jag tillåta mig själv att tramsa lite, annars blir det så sockersött att jag riskerar att få diabetes
Han är underbar, och det bästa är att han av oklar anledning verkar tycka att jag är underbar också. Är det inte härligt?
Uppföljning tavlorna förresten: de asiatiska sitter uppe, resten ligger på ett bord och väntar. Vi kan inte bestämma oss. Men vi har inte bråttom. De som är uppe är jättefina där de är i alla fall, och det är en bra början.

#4 Visst är det härligt när två så underbara människor träffar varandra så det är väl tur att du tramsar lite 
Man ska nog inte ha för bråttom med att hänga upp allt om man inte vill ha en massa hål iväggarna som ska spacklas igen sen
Nej men allvarligt talat så är det väl bättre att känna sig fram så kommer de på plats när de ska.
Jag håller med dig att hålla det olika stilarna samlade på var sitt håll. Skulle det inte kännas bra går det ju faktiskt att hänga om tavlorna. Många glömmer att byta plats på sina tavlor när de möblerar om hemma. När du slutar se motivet är det dags för en ny plats.
Kan tavellist vara ett alternativ på någon plats? Då är det verkligen jättelätt att byta ut tavlorna.
Lycka till!
Hej Torahzen och tack för svaret! En tavellist är generellt ett mycket bra förslag, men vi kommer att behöva tapetsera om så småningom så vi sätter upp tavlorna direkt just nu i alla fall.
Ingen mer tavla har kommit upp än. 

Många glömmer nog att se på sina tavlor också 
De jag gillade för 10 år sen kanske borde bytas ut mot något annat. Jag har alltså inga investeringsobjekt hänger på väggarna utan sådana som jag gillar motivet på och smaken förändras ju hela tiden.
Tavellist är en bra grej, allt som underlättar förändring är bra 
Ja då så, då gör det inget om det blir många hål i tapeten. 
Förresten, känner inte jag dig? Väntar du på en Feng shui konsultation av mig???
#9: Du känner mig visst bättre än du trodde!!! (Till alla andra: vi sitter och mailas just nu, vi känner varandra privat, men inte visste vi att vi båda fanns här… hahaha!)

Ibland är världen liten 
Ja, verkligen!! Det här är så roligt! 

#4 vad fint med er kärlek.
#8 Visst är det så. Ett tips är att köpa planscher och sedan lägga mer pengar på ramar. Ramarna finns kvar men planscherna inuti, som inte är så dyra, kan man byta ut.
Ett annat ROLIGT tips är att måla egna tavlor
. Oavsett " talang" så kan man alltid måla nonfigurativt och bara leka med färgerna. På så sätt kan man också få precis de färger man vill ha på tavlan, som passar till inredningen.