Feng shui iFokus

Feng shui

Etikett: övrigt
Läst 1716 ggr
Pagan
0

Böcker av Agnetta Nyholm Winqvist

FENG SHUI FÖR MODER JORD**
– lär dig att hela och läka energier**
Agneta Nyholm Winqvist November 2007

I Feng shui för moder jord får vi ta del av grundprinciperna för jordläkningsceremonier och ritualer, hur man håller sig förankrad och i kontakt med jordanden.

Cd skiva med instruktioner och meditationer ingår.

LEVA MED FENG SHUI
Agneta Nyholm Winqvist Maj 2007

Leva med Feng shui är ett helhetsgrepp om den urgamla läran och visar läsaren hur hela livet kan formas enligt feng shui. Förutom nyskrivna avsnitt om bland annat heminredning och trädgård, baguan och färglära behandlas ett flertal områden som inte alls funnits med i de tidigare böckerna.

Boken är rikt illustrerad med stämningsmättade foton och skisser, och vänder sig både till nybörjaren och till den som redan tidigare har kunskap i ämnet.

FENG SHUI FÖR SVENSKA HEM
Agneta Nyholm Winqvist 3:e upplagan, 2003

Feng shui för svenska hem presenterar den nya inredningstrenden som får dig att må bra hemma. Detta är den första boken om denna österländska lära som utgår från svenska förhållanden. Boken är inspirerande, lättfattlig, personlig och enkel att använda. Och fylld med svenska exempel.

_-När jag skrev "Feng shui för svenska hem" var målsättningen att läsaren skulle känna att idéerna i boken var lätta att omsätta i verkligheten, även om ekonomi och bostadsyta var begränsad. Ambitionen var inte att diktera en mängd regler för vad som går och inte går att göra - jag är övertygad om att du som läsare själv kan avgöra vad som är rätt och passar för dig.
_
I boken finns ett flertal föreefter-reportage, gjorda i vanliga svenska hem, för att lättare åskådliggöra tankegången bakom Feng Shui. Till min hjälp har jag haft två av Sveriges duktigaste fotografer: Michael Engman och Karolina Gustafsson, som arbetar på inredningstidningen Bazaar.

FENG SHUI FÖR SVENSKA TRÄDGÅRDAR
Agneta Nyholm Winqvist 2003

Boken förklarar vad feng shui är och vad de olika "verktygen", bl.a de fem elementen och yin och yang, innebär. Med tydliga skisser och vackra och inspirerande färgfoton – beskrivs vad man bör tänka på i sin närmaste utemiljö.

_-Om du har en stor eller liten trädgård har ingen betydelse om du vill praktisera feng shui – även en balkong kan bli en livgivande ”trädgård”!
_
Från författarens egen trädgård visas exempel på hur man kan göra upp en flerårig plan, men också hur man med hjälp av små ingrepp kan nå betyudande resultat. Allt beskrivet på ett lättfattligt sätt.

FENG SHUI FÖR SJÄLEN
Agneta Nyholm Winqvist Augusti 2004

Feng shui är så oerhört mycket mer än att placera en fåtölj rätt, städa garderoben
eller se till att ha rätt vegetation runt huset. Det handlar om samspelet mellan vår inre och yttre värld, en strävan efter balans och harmoni i själen.

Den enda jag inte har är FENG SHUI FÖR SVENSKA TRÄDGÅRDAR
så den kan jag inte uttala mig om. Men de andra har jag och de är jättebra. Agneta skriver så bra och inspirerande att man riktigt slukar dem.

I FENG SHUI FÖR MODER JORD får vi även nöjet att möta Agneta själv, på ett annorlunda sätt, hon har en hel del funderingar och upplevelser som var väldigt intressanta att följa.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

[Torahzen]
0

DET ÄR mycket bra böcker, jag har alla!

Pagan
0

ah, alltid nån som ska va värstSkrattande

Sajtvärd Tarot

[Torahzen]
0

Yeah! Tungan ute

Amandla
0

Feng Shui för svenska hem har jag, gillar den Glad Den är ganska lagom att börja med, om man jämför med de jag startade med som var betydligt mer avancerade. Tur att jag är bra på att skumläsa och sortera vad som är viktigt (för mig).

Pagan
0

#3Skrattande

Hur i helsifyr har jag stavat Agneta då, Agnetta!!Skäms

Jag lånade hem en del engelsk feng shui litteratur från biblioteket i början. Om jag hade gått efter dem så hade jag och gubben inte ens kunnat dela hus - alla dessa väderstreck och personliga tal i all oändlighet. Jag skulle trivts bättre där jag hade toan, Gubben i stallet, tre barn på det så ja, det säger sig självt att vi inte kunnat leva i hop någon av oss och samtidgt mått bra.Obestämd Ja jösses sicken tur att Agneta bestämde sig för att börja skriva böcker.

Sajtvärd Tarot

szirius
0

#5 haha, kan inte annat än hålla medSkrattande. Många engelska böcker - för att inte tala om dem med kinesiska författareTysthar så mkt regler och "måsten" så skulle man leva efter dem skulle det bli stört omöjligt. Det blir så oerhört tungt om fokus hela tiden ska vara på problemen, massa olyckstal hit och dit och väderstrecken efter sitt horoskop…tja oftast är man ju flera i hemmet,eller hurFlört

Pagan
0

ja men visst. Egentligen är ju feng shui rent sunt förnuft. Är det för många pekpinnar så blir det ju himla arbetssamt och det är INTE bra feng shuiFlört

Sajtvärd Tarot

[Torahzen]
0

Det kluriga är ju att få reglerna till att passa de man ska hjälpa…

Pagan
0

hmm, låter som en bra tråd detFlört

Sajtvärd Tarot