Speglar - portar till andra världar?
Min ex-pojkväns mamma sa en gång att speglar är, eller kan vara, portar till andra världar. Det var en tanke som aldrig tidigare slagit mig men som jag tänkt på ofta efter det. Speciellt läskigt blir det på natten, eller när det är mörkt. Jag har en make up-spegel, en dådan man kan ställa på ett bord, stående i bokhyllan och den blänker när jag har släckt ner här inne och ska sova. Jag vill ogärna titta i den.
Vad tänker ni om det här? 
Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland
Det är aldrig bra att kunna se en spegel när man ska sova. Helst bör man inte ha en spegel i sovrummet allts. Anledningen är att speglar reflekterar energier och motverkar den lugna atmosfär man vill ha i ett sovrum.
Vill du ändå ha en spegel i sovrummet så täck för den när du ska sova eller inte använder den.
Det är möjligt att speglar kan vara portaler, men jag är inte insatt i den frågan.
Jasså? Så har jag inte tänkt. Jag vete tusan hur jag ska göra då för jag bor så trångt, med sambo på 36 kvm, att jag inte vet var jag annars ska ställa spegeln. Den passar inte i köket och får inte plats i badrummet heller
Du menar att energierna studsar runt och aldrig lugnar ner sig?
Kluring om Ryssland
Ja. Testa några nätter och täck för spegeln. Känn efter om du sover bättre och om det kan bero på spegeln.
Lite lästips:
Ja täcka för den är ju enklare än att flytta. Lägga på en duk eller något
Tack så mycket för länken! Intressant, det där.
Kluring om Ryssland

Jag kan uppleva samma obehag då jag sover i rum med speglar, tex på hotell. Jag täcker gärna för dem…jag kan känna det som att någon tittar på mig genom spegeln…antagligen bara rädslominnen från barndomen då vi lekte svarta madam ( hu!) men likväl gillar jag inte speglar i mörker….