Sovrum utan fönster
Hej! Jag är Maria och är relativt ny här på forumet! Jag har precis gjort en riktigt ordentlig utrensning i vår lilla lägenhet på 50 kvadrat. Nu är nästa steg att fixa sovrummet. Vi har nämligen inga fönster där, och jag vet inte vad jag ska göra för att det inte ska kännas så instängt och energilöst. Har ni några tips?
Oj går det verkligen inte att byta så att du har sovrummet i ett annat rum?
Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland
Ursäkta, det är nog knappast det svar du söker
men jag får nästan panik av tanken på att inte ha fönster i sovrummet.
Dock så är jag intresserad av vad du kan tänkas få för svar.
Kluring om Ryssland
Har ni möjlighet att såga ut ett fönster i en innervägg. förslagsvis litet högre upp, så det inte blir direkt insyn? Om det inte är möjligt skulle jag fixa en fyrkant t,ex av matt plexiglas med lyse bakom. En ide är att placera en bild/plansch av ett fönster med utsikt. Jag såg en sådan bild för länge sen och tyckte den gav sken av att utrymmet blev luftigare.
Sen skulle jag nog måla/tapetsera rummet med ljusa färger.
Ja just det. Eller googla på fototapet så ser du hur det kan bli, finns jättefina grejer. Bauhaus har en del, finns nog på många andra ställen också
Tänk att ha utsikt mot skogen, eller över havet, från sovrummet.
Kluring om Ryssland
Tack snälla för era goda råd! Tyvärr bor jag i en hyreslägenhet, så jag kan inte göra alltför stora förändringar, men nån bild på en fin utsikt vore inte helt fel! Rummet är ljust målat och har två dörrar i olika riktningar, så det innebär i alla fall nåt. Men det känns som att energin stannar upp där helt ibland. Men imorgon ska jag ut och leta planscher!

Du får prova hur det går för er att sova därinne, men rådet är att aldrig befinna sig många timmar i rum utan fönster, det gäller även om arbetsplatser, då energierna inte blir sunda där.
Men som sagt,lita på din intuition, och om ni sover gott och håller er friska så är det bra
Går det inte annars att tex göra om det fönsterlösa rummet till tv-rum i stället ? Det skulle kunna bli riktigt mysigt för då VILL man ju gärna ha det mörkt runt sig…..bara en tanke.
Jag ser att du bor i hyresrätt, så då har man inte precis rätt att såga ut ett fönster i ena dörren heller…annars skulle det kanske kunna hjälpa lite….

Hur har det gått? Och hur sover ni?