Feng shui iFokus

Feng shui

Etikettövrigt
Läst 4840 ggr
eeeliin
2012-07-10 10:05
0

Sha chi

Jag pluggar till certifierad inredare och läser just nu om feng shui. Jag har (bland annat) upptäckt varför jag aldrig vill sitta i ena kanten av soffan - det är en väldigt skarp kant på tv-möbeln ditåt. Från början var det tänkt att tv-möbeln skulle fortsätta med en del till åt det hållet, och det hade då blivit mer "avrundat" och man hade inte fått hörnet rakt mot sig. Jag stör mig på det och det känns väldigt obalanserat!

Någon som har tips på vad jag kan göra åt det? Jag kan ju inte direkt blockera den kanten då man gärna vill se tvn :P

Kan kanske lägga in en bild senare idag..

[Torahzen]
2012-07-12 10:21
0

De låter som om du behöver skärma av på något sätt. Några förslag:

1) Går det på ett snyggt sätta lägga på en duk som kan hänga ner över kanten?

2) Ställa en blomma i rund kruka i vägen?

3) Lägga en filt på soffan som tar "stöten"? Kan bli otillräckligt.

4) Går det ändra möblering? Åtminstone flytta tv-möbeln lite?

5) Kan du tänka dig att byta ut Tv-möbeln? Känner du så starkt obehag är det verkligen värt att se över detta.

Pröva och se vad som ger resultat.

Lycka till!

eeeliin
2012-07-12 11:20
0