Feng shui iFokus

Feng shui

Etikettövrigt
Läst 2244 ggr
Angel3
2012-09-21 17:44
0

Papper

Nu kommer det en konstig fråga.

Vad symboliserar Papper i ens liv??

Jag sparar alltid på papper, kan ligga i flera år innan jag orkar ta itu med det.

Det kan vara viktiga och mindre oviktiga papper.

Amandla
2012-09-21 18:57
0

Svårighet att urskilja vad som är viktigt och rädsla för att göra fel, fick jag till mig. Om du menar papper som betalda räkningar, beslut mm.

[Torahzen]
2012-09-21 21:48
0

Bra fråga! Jag sitter isamma situation. När det gäller mig sig kan jag tänka mig att det är en kombination av flera saker men främst en fråga om kontroll. Att jag kan ta fram papperna om jag vill.

Jag alltid haft högar med papper som ska sorteras. Efter ett tag har jag gjort olika försök att sortera i olika högar, men blir liksom aldrig klar. Jag ser framemot att få det gjort ordentligt men jag sätter ribban så högt att energin tar slut innan dess. Det suger helt klart en massa energi av at se allt man "måste" göra.

Nu har jag kommit en bit på väg i mitt kontor och ska nu på allvar se till att det blir klart i november. Det underlättar att flytta om i högarna då och då, det lättar upp energierna.

Jag får nog köpa den där boken rensa och röj, så jag har alla checklistorna.

Någon annan som har synpunkter på orsak?

LoAEmma
2012-09-28 10:08
0

Läser den boken just nu! Och har hittat en hel del ställen där det behöver röras om i energierna Cool

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

[Torahzen]
2012-09-28 11:11
0

Nu måste jag verkligen köpa boken!

Jag har i alla fall märkt att det hjälper att flytta om högarna, stuva om dom, bläddra igenom dom för att få energierna till att lätta. Bäst är förstås att rensa och slänga elelr spara dom på ett organiserat sätt, men ibland sitter det fast och jag vet inte var jag ska börja. Då flyttar jag runt lite och städar där jag kommer åt.

Clary
2012-09-28 14:40
1

Boken är verkligen bra!! Bland annat tar den upp det här med gamla böcker och diplom från skolan som man kunde tycka skulle vara bra att ha kvar, men nej de tynger ner dig likaså de där diverse sakerna som aldrig sorteras, de kan göra att man känner det som man fastnat och att man känner sig nerstämd.

Jag får bestämt gå runt med boken i hand och göra en lista….Flört

Medarbetare på Feng Shui och Indien

[Torahzen]
2012-09-28 22:39
0

Boken finns på mitt bibliotek, men den var utlånad! Nåja, den ska lämnas tillbaka någon gång också.

LoAEmma
2012-09-28 22:53
0

Heheeee kanske var jag som lånat den Torahzen ;)

*Det blir som det ska*

[Torahzen]
2012-09-28 23:30
0

Oj, då får jag vänta… Tungan ute

LoAEmma
2012-09-28 23:37
0

Njaa jag har snart läst ut den, den ligger framför mig nu och blir läst i!

*Det blir som det ska*

szirius
2012-10-02 23:04
0

Jag är expert på en stor NONO enligt feng shui: POST IT-lappar!!!Skäms Jag skriver små påminnelser om allt och inget på små lappar som sen ligger o dräller överallt " så länge"…Oskyldig

Tex har jag en hel låda med post it- lappar med olika dikter eller ordspråk på som jag TÄNKER att jag ska renskriva i nån fin bok…

Jag skriver också upp recept på post it-lappar, som jag TÄNKER att jag sedan ska renskriva …öööh…hur tror ni att receptpärmen ser ut? Den är full med recept skrivna på POST IT-LAPPAR! Skäms

Gaaaah. Får nog ta en heldag inser jag och rensa bort alla dessa lappar…

LoAEmma
2012-10-02 23:23
0

Hahaha! Ja det låter väldigt rörigt szir! Börja även med att slänga blocken med postit-lapparna, ta tag i det innan du använder dom liksom :D

*Det blir som det ska*

[Torahzen]
2012-10-03 10:57
0

Köp snygga anteckningsböcker som du skriver direkt i!

Eller skriv recept på datorn och sätt i plastfickor (det kan bli kladdigt i köket…) Jag har så och är mycket nöjd!

Jag har också saker som jag har fått för mig att jag ska skriva två gånger (det blirdet ju!) Jag antar att det är perfektionisten i mig som vill det. Och har jag inget färdigt resultat kan jag inte bli bedömd (eller vad jag gjort snarare) utan kan skylla på att det är ju inte färdigt…

szirius
2012-10-03 11:02
0

# 11 alltså jag vet inte VAD det här ärSkrattande..mer än en gång har jag bestämt mig för att i stället för lappar ha EN bok där jag skriver in alla listor etc. så att jag bara har ett ställe att kolla på. Vad händer då? Jo, jag börjar med nya böcker hela tiden!

Tanken var att jag skulle ha en trädgårdsbok tex, men nånstans på vägen så började jag skriva in annat där också. Ja jisses, som sagt - dags att ta en rensardag bland böcker, papper, recept etc. ( behöver nog en vecka…Tungan uteOskyldig)

Nu gäller det bara: VART ska jag skriva upp att jag ska ta mig en rensardag? SkrattandeSkrattandeSkrattande

LoAEmma
2012-10-03 11:09
0

Skriv upp det enbart mentalt szirius! Du måste bli av med ditt postit-beroende, NU!! ;)

Jag älskar också skrivböcker…

Fast nu skriver jag lite, är det nåt viktigt skriver jag det på kylskåpet!

*Det blir som det ska*

szirius
2012-10-03 11:24
0

# 14 aaaah, jag vet!!!  Det har fått oanade propotioner de senaste två månaderna då mitt minne typ inte alls existerar sedan Emma dog…men jag tror att jag är redo att öva upp det igen. Lite försiktigt sådär….jag borde kunna komma ihåg vad jag ska laga till middag utan att skriva upp det nu…tror jagOskyldigFlört

Haha, kylskåpet…jag tror visst jag har några post-it lappar därSkrattande

Asgarv! Härligt att jag kan skratta åt det här iaf!

( nu får jag det att låta värre än det är, jag är rätt pedantiskt lagd så dessa små lappar är nästan det enda som finns framme…)

LoAEmma
2012-10-03 12:18
0

Haha okej det blir bra det där szirius! Jag har en sån skrivgrej, som ett plast-ark som man sätter upp på kylskåpet och sen skriver med en whiteboard-penna. Lätt att skriva, lätt att sudda!

*Det blir som det ska*