Sjuk av utrensning?
Jag är hemma i förkylning och feber. Så är det med barn på dagis.
Nu slog mig en tanke att min fysiska utrensning som pågår (oj, vad det ser ut i mitt kontor just nu) kanske också leder till en psykisk utrensning. Har ni varit med om det? Nu får jag lite mer ostörd tid att rensa när jag inte behöver vila. Lite sysselsättning får man ju ha.
En annan skrev här, kom inte ihåg vem, att hon blev förkyld när hon rensat ut sitt medicinskåp.
Imorgon är jag nog ännu bättre och det kanske är läge att byta sängkläder.

Jag tror att du är inne på rätt spår där Torahzen för jag märker på min kropp att den passar på att rensa sig när jag håller på som värst och rensar bland gamla minnen/papper.
Tycker ju att jag har varit så duktig på att slänga allt men fortfarande dyker det upp en hel del som jag definitivt inte ska ha kvar. Tog en sväng bland gamla fotografier från flydda dar, många av korten blev jag inte glad över att se så de fick åka, resultatet blev en hiskelig värk i kroppen och jag vet att det satt/sitter en del gamla minnen i den som ska väck.
Hoppas du mår bättre idag 
Medarbetare på Feng Shui och Indien
Tack jag mår bättre idag, men passar på att vara en dag till hemma. Rösten och orken är inte helt tillbaka. Yrseln har inte helt släppt heller.
Jag har rensat deklarationer från 1990-talet och förlovningsannonser från klasskompisar jag inte sett på 20 år. Oj, vad man hittar saker! Gamla kvitton på godis och andra småsaker. Usch att jag inte har pli på mig att alltid slänga allt sånt på en gång.
Jag är hemma idag också så jag fortsätter att rensa. Nu har jag hittat ett oöppnat kuvert också. Trodde verkligen jag alltid öppnade all post. Nåja, det vara bara ett bankbesked.
Fram för bättre ordning! Jag både ser och känner resultatet närma sig.SKÖNT!
Haha det var jag som blev sjuk!!!
Fortfarande inte helt återställd efter två veckor, lite kvar i halsen plus att jag är orkeslös och trött. Det var tydligen en hel massa skit i mitt medicinskåp 
Så jag tror helt klart att kroppen rensar ut när man rensar hemma, allt är ju energier och dom rörs om ordentligt :)
*Det blir som det ska*
Medarbetare på Gravid iFokus
Jag ska stanna hemma imorgon också så jag blir så gott som frisk. På fredag måste jag jobba annars måste jag ha läkarintyg. På fredag har jag ett roligt möte dessutom så det är inte så "farligt som det låter"
Jag var inte hemma från jobbet nåt alls, och mitt blev ju segdraget också :( Så det är smart av dig att vara hemma :) Vad jobbar du med?
*Det blir som det ska*
Medarbetare på Gravid iFokus
Jag jobbar åt kommunen.

Jag känner absolut igen det där! Inte vid ren städning, men vid utrensning. Våra kroppar är ju bundna till våra tankar och känslor så det är helt naturligt egentligen. Det kan vara psykiskt påfrestande att påminnas om gamla saker och sedan släppa dem, så man kan behöva några dagars återhämtning efter en rejäl utrensning. Jag tror att det är därför de allra flesta tycker att det är så jobbigt att flytta. Man blir trött på ett mentalt sätt, för att alla energier snurras om och behöver tid att landa i det nya.
#1 ja visst ÄR det intressant
.Man kan köra varv på varv på varv och hitta grejer att slänga varje gång
. Man får vara snäll med sig själv och acceptera att man kanske inte var redo första eller andra varvet att slänga det…
Sedan är det underligt hur iaf jag kan "sitta kvar" i en tro att jag tex har en stökig garderob, fastän den är i superordning
! Min röra stannar kvar längre i huvudet 

Du får byta ut den invanda tanken på en stökig garderob till en fin ,med god ordning och bara kläder du trivs i!