Feng shui iFokus

Feng shui

Etikettsovrum
Läst 4726 ggr
ebzi
5

Inredningshjälp!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Skulle behöva hjälp och tips på hur jag borde göra i mitt rum. Det är väldigt litet och man kan säga att taket består av en snevägg och en takkupa. Vid sängen ska jag sätta upp bilder med "upplyftande" föremål så att det inte ska kännas lika tungt. 

Åker snowboard och behöver någonstans att förvara den någonstans på sommarhalvåret, i mitt rum! Mina boots, hjälm mm. ligger under min säng.

Antingen sätter jag fast brädan på snedväggen som är mitt emot dörren, eller så lägger jag den under sängen tsm med de andra sakerna. 

Så hur ska jag göra? Jag har inget emot att den är framme eftersom jag blir glad av att se den och symboliserar en del av mig, men samtidigt, kan den "förstärka" det sneda taket? Under sängen borde man ju inte heller ha saker…

Behöver hjälp och era tips!

Tzatze
1

Har du nån mer bild på ditt rum och snowboard? Så man får en uppfattning om hur stort/litet allting är.

Din säng (under)kan du visst använda till förvaring bara det inte är överbelamrat och i god ordning. Dölj sen förvaringen med en sängvolang. En sänglåda är också praktiskt, såvida du har plats att dra ut den utan problem.

ebzi
1

#1 Min säng är platsbyggd men med lådor hela vägen så man ser inte vad man stoppar i :)

Snowboarden ligger där intill väggen som den ska sättas upp på, fast den ska vara stående och inte liggande!

Tzatze
1

Platsbyggd säng med lådor som man inte ser vad man stoppar i!!!? Lite svårt att förstå hur du menar….bild eller teckning vore bra.

Den där väggen som du tänkte sätta upp snowboarden på, går det? Det ser ut som att dörren skulle stöta i den.

Amandla
1
ebzi
1

#3 Det går! Snowboarden är inte såå lång :) bifogar en bild på sängen

Men hur ska jag ha det då? Kommer taket kännas ännu lägre om jag sätter upp en snowboard på snesidan?

Tittade lite på bagua kartan, kanske inte det bästa stället att ha en snowboard…

Amandla
0

Går det att sätta snowboarden på dörren?

ebzi
0

#6 Nej, eller då kan man inte öppna dörren helt och det är ju inte så bra :/

Amandla
0

Okej… har ingen aning om hur stor en snowboard är egentligen.

[Torahzen]
1

Går det att sätta den på väggen mellan sängen och dörren, helst stående?

ebzi
0

#9 nix, enda väggen som är ledig är snetaket

Tzatze
2

Sätt upp den provisoriskt (låt nån hålla den) där du tänkt ha den. Ta några steg bakåt och känn efter. Det är klart att taket blir lägre, men det är om det känns bra eller dåligt som gäller.

Torazen föreslog dörren. En dörr har två sidor 😃 och det behöver ju inte vara insidan av dörren mot väggen.

Tzatze
1

Fler förslag…

[Torahzen]
2

Bästa förslaget är i inlägg #11, mot den blå väggen. inte taket för det ger en känsla av att ramla ner över en.